Globalne trendy mediowe

WSTĘP

Seria materiałów wideo Global Media Trends, ze współudziałem najbardziej innowacyjnych firm i fachowców z branży, zgłębia rozwijające się w zawrotnym tempie trendy mediowe, które pokazują, jak za pomocą nowych i bardziej znaczących sposobów marketingowcy trafiają do konsumentów.
W Havas Media dokonujemy kompleksowego przeglądu rynku, aby zidentyfikować najbardziej istotne obszary możliwości dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Wierzymy, że w tym nowym dynamicznym środowisku istnieje wiele dostępnych możliwości i musimy nieustannie rozwijać nasze podejście do planowania komunikacyjnego względem stale zmieniających się relacji pomiędzy firmami, markami, konsumentami i społecznościami.
Filmy wideo będą publikowane regularnie przez cały rok, gdyż ich tematyka jest istotna dla specjalistów ds. marketingu.
Obecne trendy obejmują ekrany progresywne (progressive screens), zakupy społecznościowe (social shopping), marketing oparty na geolokalizacji (location-based marketing), handel bezgotówkowy, współtworzenie/opiekowanie się treścią, rozszerzona nauka (augmented learning), analizy Big Data i analizy prognostyczne, inteligentniejsze wyszukiwanie i śledzenie życia (life tracking) oraz materiały z zakresu experiential video.

LIFE TRACKING

Jednym z najsilniej rozwijających się obszarów digital, które pojawiły się w zeszłym roku jest Life Tracking. Obejmuje on połączone ze sobą inteligentne urządzenia jak smartphony, dzięki którym można mierzyć, monitorować i wizualizować czynności wykonywane w codziennym życiu, począwszy od jedzenia i spania, a skończywszy na uprawianiu sportu i robieniu zakupów.
Podczas tegorocznego CES mieliśmy okazję osobiście zobaczyć, w jaki sposób różne firmy pomagają ludziom zoptymalizować ich codzienne czynności tak, aby stali się zdrowsi i bardziej produktywni, podejmowali bardziej świadome decyzje zakupowe i zarządzali swoją reputacją w społeczności. Dzięki śledzeniu życia i pojęciu Quantified Self marketingowcy mają wiele okazji, aby stać się przydatną częścią życia ludzi. Marki mogą stać się bardziej znaczące i bardziej wartościowe dla konsumentów, jeśli będą pracowały z konsumentami, ustalając cele i pomagając im je osiągnąć.
ZOBACZ VIDEO

LIFE TRACKING

SOCIAL SHOPPING

Analizując zmiany zachodzące w mediach społecznościowych, współpracowaliśmy z liderem mediów społecznościowych -Facebookiem, wiodącą marką artykułów optycznych Warby Parker i ekspertem do spraw technologii marketingowej FaceCake. „Social shopping’ to wymiana opinii odnośnie produktów, wskazówek, rekomendacji w trakcie procesu zakupowego, bez względu na to, czy odbywa się on w internecie, czy w tradycyjnym sklepie. Zakupy zawsze były doznaniem o towarzyskim charakterze. Jednak obecnie dzięki rozwijającym się technologiom, narzędziom i społecznościom, doświadczenie to jest potęgowane zarówno przez marki jak i konsumentów.
Konkurujące w dzisiejszym środowisku marki muszą myśleć o tym, jak wcielić tę towarzyskość podczas komunikowania się, angażowania oraz napędzania sprzedaży.
ZOBACZ VIDEO

PROGRESSIVE SCREENS

Przebadaliśmy wykorzystanie ekranów progresywnych (progressive screening) wraz z MLB.com, najlepszą firmą zajmującą się sportem i technologią oraz Shazam, innowatorem w dziedzinie audio mobile. Ideą przyświecającą ekranom progresywnym jest fakt, że sprzyjają one bardziej spersonalizowanym i zintegrowanym doświadczeniom pomiędzy markami a konsumentami. Ekrany progresywne zamiast przeszkadzać użytkownikowi, potęgują jego doznania i pozwalają konsumentom na „progresywne” osiąganie celów i wypełnianie zadań. Marketingowcy powinni mieć na uwadze różne środki przekazu, marketing i doświadczenia związane z treścią, które dostarczają za pomocą różnych urządzeń i ekranów. Powinni szukać również rozwiązań, w jaki sposób rozwijać zintegrowane strategie i spójne doznania na rzecz swoich marek i konsumentów
ZOBACZ VIDEO