Innowacja wymaga bycia na krawędzi – podsumowanie Havas Media Group Conference

Posted on: Maj 24th, 2018 by admin

Wczoraj odbyła się 11. edycja Havas Media Group Conference pod hasłem: Are you ready to change? Przedstawiciele świata marketingu, technologii oraz kultury rozmawiali o budowaniu wartościowej komunikacji w dobie globalnej transformacji digitalowej.
Havas Media Group Conference to organizowane od 11 lat cykliczne wydarzenie, łączące specjalistów od komunikacji, marketerów, przedstawicieli świata biznesu, przełomowych technologii oraz kultury. Wczorajsza konferencja zgromadziła rekordową publiczność, czyli ponad 400 gości aktywnie uczestniczących w wydarzeniu, którego tematyka skupiała się przede wszystkim na konsumencie XXI wieku, na jego oczekiwaniach wobec marek i potrzebach, które powinny one wypełniać. Ania Jakubowski rozpoczęła wystąpieniem pt.: Change is unevitable, growth is optional” wskazując, że wszystko co się dzieje wokół nas podlega ciągłej zmianie i że to od naszego własnego podejścia oraz otwartości zależy, jak się w niej odnajdziemy. Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas Media Group, opowiadała o wnioskach badania Meaningful Brands, które mierzy siłę marek. Okazuje się, że dla konsumenta żyjącego w świecie technologii, który czuje się coraz bardziej zdezorientowany, proces zakupowy jest mocno impulsowy. Dlatego ułatwianie życia konsumentom, jako najważniejsze kryterium w ocenie marek, jest kluczem do jego zrozumienia, a przede wszystkim dotarcia do jego serca. Sagi Chemetz z Havas Blink zwrócił uwagę na jakość dzisiejszego kontentu. Nie wystarczy jedynie tworzyć treści, muszą być one trafne, poruszać istotne kwestie oraz mieć walor świeżości. To jedyna droga do zdobycia uwagi odbiorcy i osiągnięcia założonych celów. Frederic Josue, Director of 18 Havas, opowiadał o inteligentnej technologii, która wkracza i zmienia miasta. Co ciekawe, obecnie innowacje pochodzą z 6 sektorów, które pod tym względem rozwijają się najszybciej: edukacja, transport, zdrowie, rolnictwo, energetyka i obronność.
Havas Voice
– Innowacja to nie jest serwis contentowy dla parówek, innowacja to jest wybuch, coś co wywraca rynek do góry nogami. Innowacja wymaga bycia na krawędzi – powiedział Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw w Havas Media Group. Następnie przedstawił absolutną nowość na polskim rynku – pierwszego biznesowego asystenta głosowego – Havas Voice. W dzisiejszym świecie marketerzy są nie tylko specjalistami od komunikacji, ale również analitykami, sprzedawcami czy prawnikami. Obecnie inwestycje w dane mają zadanie skrócić cały proces i czas dotarcia wszystkich potrzebnych informacji. Co ciekawe, analityka danych jeszcze 2016 r. była na 4. miejscu pod kątem wydatków marketingowych, ale w 2017 r. była już na miejscu 1. Dlatego Havas Media Group inwestuje w technologię wyszukiwania głosowego i stworzył wraz z DBI Poland (Havas Media Group) oraz firmą Wandlee pierwszego na świecie asystenta głosowego, który pomaga w szybkim i bezpośrednim dostępie do wszystkich danych związanych z prowadzonymi działaniami marketingowymi w środowisku digitalowym.
– Obecnie 500 mln urządzeń na całym świecie jest zintegrowanych z technologią głosową. Ona się rozwija, nie mamy danych dla Polski, ale w 2017 r. w USA 20% wszystkich zapytań Google to były zapytania głosowe. {…] Mimo, że technologia nie jest najbardziej intuicyjna na desktopie, to już podczas korzystania ze smartfona zauważalnie coraz więcej osób z tego korzysta i ludzie się do tego przekonują – powiedział Adrian Kielich, business development manager PL w Google.
Dyskusje panelowe
Podczas konferencji odbyły się trzy tematyczne panele dyskusyjne. Anna Kuropatwa, Strategy&Insights Director w Havas Media Group rozmawiała na scenie z Vincentem Severskim, autorem powieści o aktywacjach marketingowych zarówno wokół treści pisanych, jak i tych w produkcjach TV. Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw (Havas Media Group) zaprezentował pierwszego asystenta głosowego B2B, dzięki któremu marketerzy będą mieć szybki i bezpośredni dostęp do m.in. takich informacji jak statystyki kampanii, liczbę odwiedzin, płatność faktur czy poziom sprzedaży.
Dominik Komar wraz z zaproszonymi gośćmi, Jackiem Balickim z nc+ oraz Adrianem Kielichem z Google rozmawiali również o wykorzystaniu technologii voice search w nowoczesnej komunikacji z konsumentami oraz o jej wykorzystaniu w biznesie. – Nie możemy się doczekać kiedy konwersacja głosowa zacznie być na co dzień. […] Następnym krokiem jest tzw. niewidzialna technologia, czyli w momencie kiedy przychodzimy do domu i tak naprawdę to od kontekstu i od nas zależy co mówimy i jak to mówimy i później to się dzieje. […] widzę to, że za rok za dwa technologia voice to będzie jeden z głównych tematów w komunikacji – powiedział Igor Sawczuk, prezes Wandlee.
Ostatnim panelem dyskusyjnym była rozmowa Wioli Łady-Szewczenko, Head of Ecselis & DBI Poland (Havas Media Group), z Borysem Stokalskim z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji oraz Rafałem Budweilem z Triggo S.A. – W 2025 r. będziemy produkować 163 zettabajtów danych, to 10 razy więcej niż obecnie. Dlatego marketing danych, oparty o analizy musi funkcjonować w ramach jednego ekosystemu danych i informacji o organizacji. Twoja tożsamość w przyszłości to dane na twój temat – powiedziała Wiola Łada-Szewczenko.
Na temat sztucznej inteligencji mówił także Lawrence Taylor, Global Managing Director w Havas Media Group, który powiedział: I don’t believe we entered the age of Artificial Intelligence, I think we entered the age of mental intelligence. Manuel Hubault, Senior Vice-President w Universal Music Group wskazał inspirujące przykłady wykorzystania muzyki w angażującym przekazie marketigowym. Z kolei Anna Drewniak, Consulting Director w Havas PR Warsaw, wskazała najciekawsze trendy w działaniach CSR, które również podlegają zmianie ze względu na wymogi i oczekiwania konsumentów. Różnorodność, rozumiana w kontekście szerokiego i równego zaangażowania kobiet, seniorów, osób niepełnosprawnych czy cudzoziemców, wpływ i odpowiedzialność za zamiany klimatu czy transparentność w świecie pełnym fake newsów stają się kluczowymi kryteriami w prowadzeniu wartościowych i skutecznych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Konferencję zakończył energetyczny występ Jurka Owsiaka oraz koncert Natalii Nykiel.
Dzięki Social Newsroomowi, stworzonemu przez zespół Socialyse, wszyscy zainteresowani konferencją mogli na bieżąco obserwować przebieg wydarzenia i jego treści w kanałach społecznościowych. Havas Media Group Conference to cykliczne przedsięwzięcie organizowane przez polski oddział sieci Havas. W dotychczasowych jedenastu edycjach udział wzięło 92 prelegentów z 14 krajów, a ich wykładów miało okazję wysłuchać blisko 3 tys. uczestników. Partnerami konferencji byli: Universal Music, nc+, Havas Creative Group, Google, Media i Marketing Polska, wirtualnemedia.pl oraz wp.pl.

Greg James Globalnym Dyrektorem ds. Strategii w Havas Media Group

Posted on: Maj 11th, 2018 by admin

Greg James, były CSO North America został awansowany na stanowisko Global Chief Strategy Officer w Havas Media Group. Znany w branży ze swoich wybitnych wyników w zdobywaniu nowego biznesu w Stanach Zjednoczonych i zarządzania wielokrotnie nagradzanymi, globalnymi kampaniami dla LVMH, Vodafone, Nintendo, Coca-Cola i Unilever.

Greg James dołączył do grupy po przejęciu Cake przez Havas w 2008 roku, gdzie był partnerem i zajmował stanowisko Head of Content. Został awansowany na stanowisko Managing Directora Cake Group w USA w 2010 roku i dołączył do Havas Media w 2013 roku jako Chief Strategy Officer w Ameryce Północnej. Greg jest wielkim zwolennikiem zintegrowanej strategii #Together Havas Media Group i filozofii opartej o badanie Meaningful Brands®. Niedawno powołał zespół zarządzający, który doprowadził Havas Media North America do osiągnięcia rekordowego poziomu wzrostu, a agencji przyniósł tytuły Agencji Roku 2017 zarówno w AdWeek, jak i MediaPost.

Greg będzie raportować do Petera Mearsa, globalnego CEO Havas Media Group.

– Greg jest charyzmatyczny, chętny do współpracy i kreatywny, z doskonałymi wynikami w obszarze new business i zarządzaniu zespołem. Jest intuicyjnym strategiem i ekspertem jeśli chodzi o kontent. Był naszym pierwszym wyborem, ponieważ uwielbiają go zarówno klienci, jak i nasze teamy czy kadra managerska. W ciągu ostatnich kilku lat umocniliśmy pozycję biznesową na rynku i wiem z doświadczenia, że ​​Greg poprowadzi nas do dalszych sukcesów w nadchodzących latach – powiedział Peter Mears, globalny CEO Havas Media Group.

 

Greg James photo

Are you ready to change? – 11. konferencja Havas Media Group

Posted on: Maj 10th, 2018 by admin

Już 23 maja w warszawskiej Hali Gwardii odbędzie się 11. edycja Havas Media Group Conference. W tym roku wydarzenie odbywa się pod hasłem Are you ready to change?, a zaproszeni goście będą rozmawiać o zmianie w komunikacji związanej z globalną transformacją digitalową.

 

Zbliża się 11. edycja konferencji Havas Media Group, która w tym roku będzie skupiać się wokół zmiany w komunikacji, nie tylko marketingowej. W dobie transformacji digitalowej, na styku nowych technologii, narzędzi i przestrzeni komunikacyjnych marki stają wciąż przed nowymi wyzwaniami, aby angażować konsumentów i efektywnie przyciągać ich uwagę. Zmianie ulegają również oczekiwania konsumentów wobec marek. Dlatego właśnie nowa komunikacja będzie tematem przewodnim Havas Media Group Conference. Podczas konferencji w tematykę zmiany w biznesie wprowadzi gości Anna Jakubowski, specjalistka od strategii oraz rozwoju biznesu z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Następnie Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas Media Group opowie o zmianie w komunikacji marketingowej w oparciu o wnioski płynące z badań. Sagi Chemetz z Havas Blink, jeden z pierwszych aktywistów social mediowych w Izraelu, będzie mówić o wielkim potencjale kontentu w społecznościach. Wśród zaproszonych prelegentów są również Frédéric Josué, globalny dyrektor 18 Havas, który opowie o technologii voice search, zmieniającej podejście do wyszukiwania informacji w środowisku digitalowym czy Lawrence Taylor (Global Managing Director), odpowiedzialny za globalny rozwój wszystkich digitalowych jednostek w grupie Havas.

Podczas konferencji odbędą się także trzy tematyczne panele dyskusyjne. Pierwszy z nich, Historie, które wszyscy kochamy, poprowadzi Anna Kuropatwa (Strategy&Insights Director) i będzie dotyczyć storytellingu oraz wartości angażującego kontentu. Drugi, Biznes, który mówi, poprowadzi Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw i będzie związany z technologią voice search. Ostatni z nich poprowadzi Wiola Łada-Szewczenko, Head of Ecselis & DBI Poland pod hasłem: Niecodzienne opowieści o danych.

Na zakończenie, wszystkich do działania nakręci Jurek Owsiak, a Manuel Hubauld z Universal Music opowie o angażującej komunikacji marketingowej w obszarze muzyki. Zgromadzonych gości muzycznie pożegna występ Natalii Nykiel.

– Tematem przewodnim naszej konferencji w tym roku jest zmiana. Zmiana, nie tylko w komunikacji marketingowej, ale przede wszystkim zmiana w dobie globalnej, digitalowej transformacji biznesu. Nowe narzędzia, technologie czy przestrzenie komunikacyjne powodują, że marki, marketerzy i specjaliści od komunikacji stają przed trudnym wyzwaniem stworzenia jednego, sprawnie działającego ekosystemu komunikacyjnego. Mam nadzieję, że nasi goście, rozmowy i wystąpienia zainspirują wszystkich uczestników konferencji do tworzenia jakościowej komunikacji na miarę XXI wieku. Serdecznie zapraszamy! – mówi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.

Konferencja Havas Media Group Are you ready to change? odbędzie się 23 maja 2018 r. w Hali Gwardii przy Placu Żelaznej Bramy 1 w Warszawie. Więcej informacji o wydarzeniu oraz uczestnictwie można znaleźć tutaj: http://hmgc.pl

HMGC zaproszenie (2)

Awanse w Havas Media Group

Posted on: Maj 9th, 2018 by admin

Z początkiem maja w Havas Media Group nastąpiły trzy zmiany na kluczowych stanowiskach. Aleksandra Bujnowska objęła stanowisko Chief Digital Officer, Alicja Cybulska Intelligence Director, a Anna Kuropatwa Strategy and Insights Director.

Havas Media Group w ramach wewnętrznych zmian strukturalnych, zgodnych z biznesową strategią agencji mediowej, utworzyło trzy nowe, kluczowe stanowiska. Aleksandra Bujnowska, związana z Havas Media Group od 2008 r., z sukcesem rozwija swoją karierę w strukturach agencji, poszerzając swoje kompetencje digitalowe. Dotychczas Digital Director, obecnie obejmie nowo utworzone stanowisko Chief Digital Officer. Do zadań Aleksandry będzie należało dalsze rozwijanie kompetencji, zarządzanie oraz koordynacja wszystkich procesów digitalowych w grupie spółek Havas Media Group, wyznaczanie i wdrażanie standardów pracy, nadzór merytoryczny nad przetargami i wsparcie w pozyskiwaniu klientów digital. Aleksandra zajmie się również rozwojem oferty i produktów digitalowych w Havas Media Group.

 

HMG_Aleksandra_Bujnowska web

Alicja Cybulska obejmie funkcję Intelligence Directora w Intelligence Team, w który zmieni się dotychczasowy dział badań 3i. Alicja będzie całościowo odpowiedzialna za strategię i badania dla klientów agencji mediowej oraz za bieżącą współpracę z siecią oraz innymi jednostkami Havas Media Group. Alicja związana jest z HMG od 2002 r.

HMG_Alicja Cybulska_net

Od maja zmienia się również rola i stanowisko Anny Kuropatwy na Strategy and Insights Director. Anna będzie odpowiadać za projekty badawcze i strategię, w tym tworzenie strategii digitalowych z użyciem narzędzi i badań oferowanych przez Intelligence Team, takich jak Havas Story Plantation czy Concept Box.

HMG_Anna Kuropatwa

Rodolphe Rodrigues dołącza do Havas Media Group jako Global Head of Data

Posted on: Maj 7th, 2018 by admin

Havas Media Group ogłosiło, że Rodolphe Rodrigues, były Global Media Director w AXA, współzałożyciel Weboramy i doktor fizyki molekularnej, objął nowo utworzone stanowisko Global Head of Data w Havas Media Group.

Rodolphe poprowadzi wszystkie nowe projekty związane z danymi, obejmie nadzór nad inwestycjami i zespołami specjalistów w zakresie analizy, zarządzania danymi oraz tworzenia nowych modeli biznesowych. Do jego zadań będzie należało również zarządzanie oraz globalny rozwój DBI, jednostki wyspecjalizowanej w data driven marketingu.

 Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w efektywnym rozwoju ekosystemów danych dla wiodących marek, Rodolphe zajmie się opracowaniem behawioralnej segmentacji odbiorców i strategii kontentowych dla klientów Havas Media Group na całym świecie. Pozwoli to klientom na implementację szytych na miarę strategii marketingowych, które napędzają sukces firmy.

 Stéphanie Marie, Chief Transformation Officer w Havas Media Group: Pozyskiwanie tak prestiżowych, globalnych innowatorów jak Rodolphe, ma kluczowe znaczenie dla naszego rozwoju i działalności naszych klientów. Głębokie zrozumienie danych i odbiorców mediów pozwala nam zaoferować klientom najlepsze rozwiązania na rynku. Rodolphe doskonale rozumie wartość naszego zintegrowanego modelu Havas Village i korzyści, jakie efektywne zarządzanie ekosystemem danych może przynieść naszym klientom.

HMG_Rodolphe Rodrigues

Hyundai promuje konkurs dla kibiców Mundialu

Posted on: Kwiecień 24th, 2018 by admin

Hyundai World Footbal Heritage

Hyundai – Oficjalny Partner Mistrzostw Świata FIFA™ 2018 rozpoczął promocję Wielkiego Konkursu Kibiców Piłkarskich. Kampania wystartowała 16 kwietnia, a za zakup mediów oraz kreację odpowiedzialny jest dom mediowy Havas Media.Rozpoczął się międzynarodowy konkurs piłkarski marki Hyundai oraz Muzeum Piłki Nożnej FIFA promujący różnorodne sposoby kibicowania na świecie. Jego ambasadorami są legendy światowego futbolu: Thierry Henry, Lukas Podolski oraz Cafu, którzy przywołując swoje piłkarskie wspomnienia, zachęcają do udziału we wspólnym budowaniu historii kibicowania.

Kampania promująca konkurs wystartowała 16 kwietnia i potrwa do 13 maja. Zaplanowane działania obejmują media digitalowe. Za przygotowanie materiałów kreatywnych, planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Havas Media.

Szczegóły konkursu można poznać na oficjalnej stronie: https://worldcup.hyundai.com/pl/

Hyundai_konkurs

Havas Media Group powołuje DBI

Posted on: Kwiecień 17th, 2018 by admin

DBI

Havas Media Group powołało nową jednostkę analityczną DBI (Data Business Intelligence) wyspecjalizowaną w diagnozie potrzeb klientów w zakresie danych, wykorzystując do tego autorskie narzędzie modelowania stopnia dojrzałości organizacji w agregacji i przetwarzaniu danych – „Data Mature Profile”.
DBI to zespół doświadczonych diagnostów zajmujących się danymi, którzy doradzają klientowi w zrozumieniu pełnej wartości potencjału digitalowego ich firmy. Jednostka, na czele której stoi Wiola Łada-Szewczenko, wykorzystując analitykę oraz narzędzia data driven marketingu, wydobywa insighty służące do optymalizacji biznesu klienta oraz tworzenia strategii marketingowych.
– Dane i technologia mają szczególne znaczenie w komunikacji marek. Ich zbieranie i przetwarzanie stanowi wyzwanie dla marketerów z uwagi na między innymi silosową budowę struktur większości firm. DBI to zespół 8 ekspertów z zakresu analityki, ekonometrii, implementacji technologicznej. Jako specjaliści posiadający różnorodne doświadczenie budujemy dla naszych klientów zintegrowany ekosystem danych generowanych przez markę i tworzonych o marce – mówi Wiola Łada-Szewczenko, Head of DBI w Havas Media Group.
– Wraz ze startem DBI wkraczamy w nowy obszar biznesowy, poszerzamy kompetencje digitalowe całej grupy, a co za tym idzie portfel usług konsultingowych opartych na analizie danych. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego wymogów, widzimy, że klienci oczekują pomocy w zarządzaniu danymi i w całym procesie transformacji technologiczno-digitalowej swojego biznesu. Bardzo ważne jest dla nas w związku z tym wspieranie marek i zwiększanie ich rentowności, m.in. dzięki zdefiniowaniu potrzeb w zakresie gromadzenia danych, określeniu optymalnego sposobu ich zbierania, a następnie wdrażaniu rozwiązań i konkretnych narzędzi – powiedziała Małgorzata Węgierek, CEO, Havas Media Group.

Nowa kampania Dobenox Forte – Stop żylakom i zakrzepom

Posted on: Kwiecień 17th, 2018 by admin

Ruszyła kampania reklamowa leku Dobenox Forte z portfolio Hasco-Lek.  Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada dom mediowy Havas Media.

Skierowana do kobiet kampania uświadamia, że problemy żylne nóg nasilają się z wiekiem i mogą prowadzić do zakrzepów. Dobenox Fotre to silny lek w podwójnej dawce*, który nie tylko leczy nasilające się z upływem lat obrzęki i żylaki, ale przede wszystkim zapobiega zastojom i zakrzepom.

Za scenariusz spotu odpowiada dział marketingu Hasco-Lek. Materiał zrealizowała Agencja Reklamowa Piotr Krzemieniewski. Za działania reklamowe, w tym przygotowanie strategii oraz realizację i zakup mediów odpowiada dom mediowy Havas Media we współpracy z Hasco-Lek. Kampania promująca Dobenox Forte wystartowała 16 kwietnia. Spoty emitowane są na ogólnopolskich i tematycznych kanałach TVP, TVN i Polsatu.

Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=6H66pe1vyHM

Dobenox

*w stosunku do Dobenox, 250mg calcium dobesilate.

DOBENOX FORTE, 500mg, tabletki powlekane. Skład: 1 tabletka zawiera 500mg wapnia dobezylanu jednowodnego (Calcii dobesilas monohyricus). Postać farmaceutyczna: Tabletka powlekana. Wskazania do stosowania: Objawy przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (bóle i nocne kurcze nóg, uczucie ciężkości nóg, parastezje, obrzęk, zmiany skórne na tle zastoju krwi), żylaki kończyn dolnych. Objawowe leczenie żylaków odbytu. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą. Podmiot odpowiedzialny: PPF Hasco-Lek S.A. 51-131 Wrocław, ul. Żmigrodzka 242E

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Concept Box – pierwsze badanie treści i motywów internetowych

Posted on: Kwiecień 16th, 2018 by admin

Havas Story Plantation, wyspecjalizowana w komunikacji kontentowej jednostka Havas Media Group, przeprowadziła pierwsze w Polsce badanie potencjału treści i motywów internetowych – Concept Box. Jego wyniki, a wraz z nimi duża ilość insightów i gotowych inspiracji dla działań marketingowych, pokazują, m.in. że treści związane z potrzebą bycia blisko natury czy dbania o jakość powietrza mają bardzo wysoki potencjał komunikacyjny. Badanie pokazało również, że co piąty polski internauta usłyszał o Vogue dzięki memom.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy Havas Story Plantation przebadało ponad 50 rodzajów kontentu, który zwrócił uwagę internautów – od artykułów sponsorowanych na temat podróży, po memy związane z premierą Vogue na polskim rynku. W efekcie na rynku pojawiło się jedno z największych źródeł informacji o tym co i dlaczego interesuje Polskich internautów.

Co o polskich internautach mówią pierwsze fale badania potencjału treści i motywów internetowych?

Dotychczasowa analiza treści pokazuje ogromną potrzebę Polaków do bycia blisko natury oraz dbania o jakość powietrza w domu a potencjał działań marketingowych mających realny, pozytywny wpływ na życie konsumentów.

 

HSP_Parki kieszonkowe

Pod względem demograficznym warto nadmienić różnice w charakterze najbardziej potencjałowych treści. Mężczyźni zdecydowanie bardziej nastawieni są na kontent czysto rozrywkowy. Kobiety zaś preferują treści praktyczne i relaksujące. Wiek również znacząco różnicuje potrzeby kontentowe. Analiza korelacji potrzeb z zainteresowaniem pokazuje, że z wiekiem diametralnie spada zainteresowanie treściami o charakterze naukowym a rośnie chęć konsumpcji materiałów motywujących. Młodzi z kolei są zdecydowanie bardziej otwarci na treści budzące wstyd i zażenowanie, jak popularnie ostatnio patostreamy. Ciekawostką może być również fakt, że treści o charakterze patriotycznym charakteryzują się najwyższym potencjał w segmencie…młodych mam.

 

HSP_Patriotyzm w reklamie

 

Co piąty polski internauta usłyszał o Vogue w sposób wiralowy – poprzez memy

HSP_Vogue

 

Dzięki memom odnoszącym się do premierowej okładki magazynu Vogue, wiadomość o debiucie tego tytułu na polskim rynku dotarła do ok. 19% internautów. Kontakt z memami nieznacznie częściej deklarowali mężczyźni (23%), respondenci w wieku 15-24 lata (24%), mieszkańcy wsi (21%) oraz osoby deklarujące dochód poniżej średniej (25%). Ten rodzaj kontentu bardziej podobał się jednak kobietom (23%), internautom w wieku 45-54 lata oraz mieszkańcom dużych miast (24%). W wymienionych grupach istotnie wyższy był również wskaźnik potencjału wiralowego („Chciałbym pokazać to moim znajomym”).

 

HSP_Memy o Vogue

Zakładając, że grupą celową Vogue są kobiety w wieku 25-54, drugie, „memowe” życie kampanii promocyjnej pozwoliło dotrzeć do około 14% targetu, a dodatkowo do ponad 5 000 000 innych osób, przede wszystkim mężczyzn.

Jakie jest realne zastosowanie Concept Box w marketingu?

Wyniki badania pozwalają z dużą precyzją określić rodzaj i charakter treści, które cieszą się największym potencjałem wśród konkretnych grup konsumentów. Dzięki temu możliwe jest stworzenie konkretnych, całościowych rozwiązań komunikacyjnych o dowolnym charakterze, np. sprzedażowym czy wizerunkowym.

 

HSP_linie lotnicze

 

W jaki sposób analizowany jest potencjał treści i skąd bierze się kontent do badania?

Proces realizacja każdej fali badania przebiega 3-etapowo:

  1. 600-osobowa grupa panelistów raz w miesiącu dzieli się z nami treściami, które zwróciły ich uwagę
  2. Zespół badaczy z Havas Media Group selekcjonuje kontent i przygotowuje go do badania ilościowego.
  3. W kolejnym etapie, treści poddawane są ocenie przez 1000-osobową próbę kwotowaną zgodnie z rozkładem płci, wieku i miejsca zamieszkania wśród polskich internautów.

HSP_realizacja badania

 

Przygotowane treści podlegają analizie na 4 wymiarach

  • Czy jest to to dla mnie coś nowego?
  • Czy to mi się podoba?
  • Czy chciałbym zobaczyć więcej tego typu treści?
  • Czy te treści mogłyby spodobać się moim znajomym?
  • Czy chciałbym pokazać te treści moim znajomym?

Respondenci oceniają również treści przez pryzmat emocji jakie dana treść wywołuje oraz potrzeb, które realizuje.

 

HSP_wymiary analizy

Przedstawione wyniki pochodzą z pierwszego w Polsce badania potencjału treści internetowej „Concept Box”. Badanie przeprowadzono w marcu 2018 roku na reprezentatywnej (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochód) próbie 1000 polskich internautów.

Ulgix Wzdęcia z nową ambasadorką marki

Posted on: Kwiecień 3rd, 2018 by admin

Wzdęcia to krępująca przypadłość, z którą boryka się wiele osób. Wie o tym także Agnieszka Pilaszewska, która została ambasadorką marki Ulgix Wzdęcia. Popularną aktorkę można zobaczyć w spocie reklamowym od 1 kwietnia.

Agnieszka Pilaszewska znana jest widzom głównie jako Alina z Miodowych lat czy Jadwiga z serialu Barwy Szczęścia. Ostatnio serca widzów podbiła rolą Premier Beaty w popularnym Uchu Prezesa. Kampania promująca Ulgix Wzdęcia wystartowała 1 kwietnia. Za produkcję spotu odpowiada warszawska agencja San Markos. Spoty emitowane będą na ogólnopolskich i tematycznych kanałach TVP, TVN i Polsatu. Do zadań Havas Media należy planowanie i zakup mediów.

Ulgix Wzdęcia to wyrób medyczny z portfolio PPF Hasco – Lek S.A. Stosowany jest w łagodzeniu objawów takich jak: uczucie pełności, wzdęcia, odbijanie, które związane są z nagromadzeniem gazów w żołądku i jelitach.

 

Ulgix_wzdecia