Havas Media dla Skrzypovity

Posted on: Kwiecień 3rd, 2017 by admin

Z początkiem kwietnia wystartowała kampania promocyjna produktów Natur Produkt Zdrovit – Skrzypovita PRO. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Havas Media.

Natur Produkt Zdrovit poszerza portfolio produktowe marki Skrzypovita o nową serię Skrzypovita PRO, w której skład wchodzą szampon oraz serum przeciw wypadaniu włosów oparte na innowacyjnej formule BAICAPIL. Równocześnie w mediach startuje kampania promocyjna produktów, którą będzie można zobaczyć m.in. w telewizji.

Za kreację i produkcję odpowiada agencja Henyo Behrendt. Media zaplanował i kupił do mediowy Havas Media.

 

Skrzypovita_PRO

Havas Media i Interactive Partners dla Kia Motors Polska

Posted on: Marzec 30th, 2017 by admin

W marcu wystartowała kampania reklamowa modelu Kia Rio czwartej generacji. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Havas Media.

Nowa Kia Rio, której światowy debiut miał miejsce podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu, od I kwartału 2017r. jest dostępna również w Polsce. Działania promocyjne prowadzone są pod hasłem „Nowa Kia Rio. Twój czas. Twoje zasady”.

Za zaplanowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Havas Media. Aktywność reklamowa opiera się o kampanię spotową w telewizji oraz wszechstronne dotarcie do grupy celowej w internecie. Za adaptację i przygotowanie kreacji odpowiedzialna jest agencja Interactive Partners. Jest to kolejny projekt tych agencji dla Kia Motors Polska.

KIA

Awanse w Havas Media Group

Posted on: Marzec 8th, 2017 by admin

W pierwszym kwartale 2017 r. nastąpiły zmiany na kluczowych stanowiskach w zespole client service agencji mediowej Havas Media Group. Nowe stanowiska objęli: Marcin Błoński, Aleksandra Grzędzińska i Krzysztof Sukiennik. Zmiany nastąpiły również w zespole Middle Office, gdzie awanse otrzymali Paula Iwaniuk, Paweł Kusiak i Ewelina Pawlicka.

Marcin Błoński awansował na stanowisko Client Service Directora. Marcin ma 14 lat doświadczenia w branży mediowej, swoją karierę rozpoczął w krakowskim domu mediowym PRO Media House, a do Havas Media dołączył z początkiem 2006 roku. Marcin będzie odpowiedzialny za Client Service w Havas Media i będzie wspierał swoją wiedzą oraz doświadczeniem wszystkie zespoły klienckie w domu mediowym. Będzie podlegać bezpośrednio Renacie Wasiak – Sosnowskiej, CEO Havas Media.

HMG_Marcin Błoński

Aleksandra Grzędzińska awansowała na Account Communication Managera. Aleksandra ma 9-letnie doświadczenie w branży mediowej, a swoją przygodę z mediami rozpoczęła w 2008 r. dołączając do zespołu Havas Media. Od tego czasu przechodziła przez kolejne szczeble rozwoju, zdobywając doświadczenie i pracując dla Klientów z różnych branż. Aleksandra będzie raportować do Krzysztofa Sukiennika.

HMG_Aleksandra Grzędzinska

Krzysztof Sukiennik objął stanowisko Group Account Director i będzie zarządzał jednym z zespołów klienckich Havas Media. Ma 13 lat doświadczenia w branży mediowej, w Havas Media od 2010 roku. Wcześniej pracował w domach mediowych Carat oraz Initiative. Przez ten czas zdobywał doświadczenie w różnych branżach począwszy od FMCG, telekomunikacji, finansowej czy motoryzacyjnej. Krzysztof będzie podlegać bezpośrednio Renacie Wasiak – Sosnowskiej, CEO Havas Media.

HMG_Krzysztof Sukiennik

Zmiany kadrowe objęły również dział planowania i zakupu mediów Havas Media Group. Awanse dostali Paweł Kusiak, Paula Iwaniuk oraz Ewelina Pawlicka.

Paweł Kusiak awansował na stanowisko Video Managera. Paweł dołączył do zespołu Havas Media Group w 2013 roku, od tego czasu dał się poznać jako doskonały specjalista w dziedzinie komunikacji video, realizując kampanie m.in. dla BGZ BNP Paribas, Red Bull i NC+. W nowej roli będzie odpowiedzialny za rozwój pracowników w ramach najwyższych standardów oraz tworzenie implementacji video. Będzie raportował do Sergiusza Gellera, Video Planning and Buying Directora

HMG_Pawel Kusiak

Paula Iwaniuk objęła stanowisko Video Managera. Do zespołu Havas Media Group dołączyła w 2012 roku, osiągając wymierne sukcesy w postaci współtworzenia wielu nagradzanych kampanii m.in. w konkursach: Media Lions oraz Effie. W nowej roli będzie odpowiedzialna za tworzenie implementacji video dla kluczowych klientów agencji i będzie raportować do Sergiusza Gellera, Video Planning and Buying Directora.

HMG_Paula Iwaniuk

Ewelina Pawlicka, która awansowała na stanowisko Senior Video Planner/Buyer, z Havas Media Group związana jest od 2014 roku. O jej awansie zadecydowała niebywała skuteczność w realizacji celów kampanii klientów, co przy dynamicznie zmieniającym się rynku, jest szczególnie istotne. W nowej roli będzie odpowiedzialna za realizację kampanii video dla kluczowych klientów agencji oraz za rozwój podległych pracowników. Ewelina będzie raportować do Małgorzaty Rutkowskiej, Video Managera.

HMG_Ewelina Pawlicka

 

Karolina Kucharska-Sieniła dołącza do zespołu marketingu Havas Media Group

Posted on: Marzec 3rd, 2017 by admin

Wraz z początkiem marca do zespołu marketingu w Havas Media Group dołączyła Karolina Kucharska-Sieniła obejmując stanowisko Marketing Managera.

Karolina Kucharska-Sieniła

Karolina Kucharska-Sieniła objęła stanowisko Marketing Managera w Havas Media Group, dołączając do zespołu kierowanego przez Annę Wodzyńską. Karolina swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w wydawnictwach Grüner+Jahr Polska (obecnie Grupa Burda), Stroer Media oraz Zwierciadło, a ostatnio w Fundacji DKMS. Karolina ma za sobą 14 lat doświadczenia w marketingu i sprzedaży B2B oraz B2C, odpowiadała za strategię, w tym komunikację marketingową ATL, BTL oraz projekty z zakresu CSR.

W Havas Media Group Karolina będzie całościowo odpowiadać za komunikację marketingową agencji mediowej. Do jej zadań będzie należeć m.in. organizacja cyklicznych wydarzeń HMG takich jak Havas Media Group Conference oraz spotkań związanych z działalnością 18 Havas Warsaw, jak również launch nowej jednostki Havas Story Plantation, zajmującej się komunikacją contentową. Karolina będzie podlegać Annie Wodzyńskiej, a raportować do niej będą Ewa Radzikowska i Ewelina Mucha.

Havas Media Group partnerem konkursu Innovation 2017

Posted on: Marzec 2nd, 2017 by admin

Havas Media Group jest partnerem konkursu Innovation 2017, do którego zgłoszenia ruszyły 16 stycznia br. Agencja mediowa wspiera SAR przy komunikacji konkursu oraz jest współorganizatorem debaty Forum Innovation.

Trwa tegoroczna edycja konkursu Innovation, której partnerem jest agencja mediowa Havas Media Group. W tym roku w ramach przedsięwzięcia została uruchomiona nowa kategoria konkursowa: Innowacyjny Biznes, do której można zgłaszać nowatorskie projekty, których wartość wynika z eliminacji barier lub wykorzystywaniu synergii. W tej kategorii można zgłaszać produkty, usługi, modele biznesowe, a także rozwiązania m-commerce lub e-commerce, wprowadzone na rynek polski w ciągu ostatniego roku. Zarówno adaptacje, jak i nowe idee, które wykraczają poza znane i stosowane dotychczas rozwiązania. Te, które odpowiadają na potrzeby rynku, budują przewagę oraz mają potencjał rozwojowy. Prace można zgłaszać również w kategorii Innowacyjne Doświadczenie (projekty wzmacniające więź ludzi z markami) oraz Innowacyjne Media (nowatorskie sposoby dotarcia do właściwych ludzi, we właściwym miejscu, o właściwym czasie).

konkurs_Innovation_2017

W konkursie Innovation będziemy doceniać wszystkie innowacje, i te małe, i te duże, po prostu te, które wywołają w nas wielki zachwyt – to manifest tegorocznej edycji. Jak zwykle chcemy inspirować, edukować i zachęcać nasza branżę do podejmowania ryzyka i wprowadzania nowych rozwiązań. W imieniu organizatorów zachęcamy do udziału i podzielenia się swoimi innowacyjnymi case’ami i pomysłami – powiedziała Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.

Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 10 marca 2017 r., a uroczyste wręczenie nagród oraz Forum Innovation 2017 odbędą się w dniach 24-25 kwietnia 2017 r.

Havas Sports & Entertainment i Saatchi & Saatchi IS niestandardowo dla marki Jacobs w programie „Idol”

Posted on: Luty 16th, 2017 by admin

Po 12 latach przerwy program „Idol” wraca do ramówki Telewizji Polsat. Sponsorem produkcji została marka Jacobs.

Współpraca producenta kawy wpisuje się w nową strategię komunikacji marki opartej na pobudzaniu do realizacji marzeń. Mowa o kampanii „Kawa za marzenie”.

Agencja Havas Sports & Entertainment wspiera markę w działaniach związanych z lokowaniem produktu, a także ogółem działań sponsoringowych przy programie „Idol”.

Za zakup mediów w kampanii odpowiedzialny jest dom mediowy Havas Media. Kreację przygotowała agencja Saatchi & Saatchi IS.

Program „Idol” to jeden z pierwszych programów typu talent show w Polsce. Karierę w programie zaczynali tacy muzycy jak Monika Brodka, czy Ania Dąbrowska.

15 lutego o godzinie 20:00 wyemitowany został pierwszy odcinek nowej serii. Finał programu odbędzie się w maju.

Jacobs_idol

Red Bull z kolejną odsłoną komunikacji

Posted on: Luty 15th, 2017 by admin

Wystartowała kolejna odsłona kampanii komunikacyjnej Red Bulla, promująca napój, poprzez wskazanie okazji do jego konsumpcji. Kampania, do której media zakupiła agencja Havas Media, jest skierowana do kierowców, którzy stanowią grupę szczególnie potrzebującą energii i podniesienia czujności w dłuższej trasie.

Komunikacja zaplanowana jest na cały okres ferii, kiedy ruch samochodowy jest wzmożony. Ze względu na grupę docelową, jaką są kierowcy, w kampanii zostaną wykorzystane nośniki OOH zlokalizowane przy trasach, a także radio oraz media digital. Komunikacja w kanałach radiowych będzie składać się zarówno z  kampanii spotowej, jak i działań contentowych. Digital obejmuje media społecznościowe, kanał mobilny – wykorzystanie aplikacji dedykowanych kierowcom oraz targetowany display.

Za zakup mediów odpowiada agencja Havas Media, za przygotowanie materiałów agencja Bimers.

Red Bull Driving

Nowa edycja badania Meaningful Brands w Polsce

Posted on: Luty 2nd, 2017 by admin

Wartość rynkowa marek Meaningful Brands jest wyższa o 206%

  • Wg Meaningful Brands 2017 najbardziej cenionymi w Polsce markami są Nivea, Google i Rossman
  • Globalnie w rankingu prowadzą Google, PayPal i WhatsApp
  • Nawet 74% marek mogłoby zniknąć z rynku bez poczucia straty ze strony konsumentów
  • Marki o wysokim Meaningful Brands Index osiągają wyniki biznesowe lepsze o 206%
  • 60% contentu produkowanego przez marki nie trafia do odbiorców, badanie Meaningful Brands wskazuje na kluczowe w tej kwestii zmiany

Marki zajmujące wysoką pozycję w rankingu Meaningful Brands 2017 osiągają nawet o 206% lepsze wyniki finansowe. Jest to tylko jeden z kluczowych wniosków płynących z tegorocznej edycji Meaningful Brands, unikalnego, globalnego badania Havas Media Group, które łączy marki z jakością życia i dobrym samopoczuciem konsumentów. Badanie mierzy jakość korzyści jakie marka wnosi w życie konsumentów oraz  odzwierciedlenie tych korzyści w biznesie. Meaningful Brands to największa globalna platforma badawcza (obejmująca 33 kraje, 300 000 ludzi i 1500 marek) badająca wpływ relacji między marką a konsumentem na jej wyniki biznesowe. W Polsce nową falę badania przeprowadzono na ponad 21 tys. respondentów i 71 markach w 9 kategoriach produktowych. Badanie mierzy 62 korzyści podzielone na trzy kategorie:

  1. Funkcjonalne – benefity powiązane czysto z produktem takie jak: ich postrzegana wysoka jakość, użyteczność, odpowiedzialność, bezpieczeństwo, uczciwa cena czy zrozumiałe oznaczenia opakowań, etc.
  2. Osobiste (emocjonalne) – korzyści z perspektywy życia konsumenta takie jak: ułatwia mi życie, pomaga mi zachować zdrowie, uczy mnie nowych umiejętności, pomaga mi oszczędzać pieniądze, pomaga mi oszczędzać czas, pozwala mi na pozostawanie w kontakcie z innymi itp.
  3. Korzyści społeczne – związane z postrzeganiem marki z perspektywy wpływu na gospodarkę lub społeczność takie jak: korzysta z polskich dostawców, dobre miejsce pracy, pomaga gospodarce kraju etc.

Ocena marki pod kątem oferowanych korzyści z uwzględnieniem ich ważności w kategorii daje Meaningul Brand Index, czyli wskaźnik tego jak bardzo marka jest ważna w życiu konsumentów. Wyniki badania pokazują, że marki, które są postrzegane jako meaningful, w kategoriach biznesowych osiągają wyniki biznesowe wyższe o 206 proc. w ujęciu 10-letnim. Marki o wysokim indeksie Meaningful również notują nawet dziewięciokrotne wzrosty udziału w portfelu kategorii i zapewniają do 137 proc. lepsze wyniki KPI.

Wnioski z badania Meaningful Brands 2017

Oczekiwania ludzi wobec marek rosną. Już 75 proc. badanych oczekuje, że marki będą mieć realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości życia, ale tylko 40 proc. uważa, że faktycznie to robią. Ponadto, badanie nadal pokazuje, że dla większość konsumentów nie miałoby znaczenia, jeśli 74 proc. marek zniknęłoby z rynku.

Tegoroczna edycja badania pokazała, że 10 najbardziej znaczących marek dla polskich konsumentów to kolejno: Nivea, Google, Rossman, Biedronka, YouTube, Tymbark, Allegro, Samsung, Mercedes Benz i Cisowianka. W ujęciu globalnym w rankingu prowadzą: Google, PayPal, WhatsApp, YouTube, Samsung, Mercedes Benz, Nivea, Microsoft, IKEA i Lego. Globalnie w ciągu ostatnich dziesięciu lat najlepsze wyniki osiągały marki z sektora technologicznego. W tym roku ranking zdominowały największe marki internetowe – spychając takie brandy jak Samsung z wysokiej pozycji w rankingu z 2015 r. W Polsce w pierwszej dziesiątce wysokie pozycje zajmują marki handlowe pokazując, że dla Polaków wciąż ważne są potrzeby funkcjonalne.

60% contentu produkowanego przez marki ginie w szumie

Tegoroczna fala Meaningful Brand zestawiła również korzyści oferowane przez marki z jakością contentu, który dostarcza odbiorcom. Treści dostarczane przez marki są tak mało skuteczne, że mają niewielki wpływ na wyniki biznesowe lub życie konsumentów. Z najnowszej edycji Meaningful Brands wynika, że zdecydowana większość osób na świecie (84 proc.) oczekuje dobrej jakości contentu sygnowanego daną marką, tymczasem 60 proc. wszystkich treści tworzonych przez marki jest niskiej jakości, małoistotne lub w ogóle nie dociera do odbiorcy. Tylko 40 proc. z 1500 wiodących, światowych marek dostarcza content spełniający wymagania odbiorców.

Z badania Meaningful Brands wynika również, że jest wysoka korelacja między dostarczaniem wysokiej jakości contentu a postrzeganiem marki jako meaningful. Im większy wpływ na osobisty komfort życia konsumenta, tym bardziej marka staje się dla niego znacząca i osiąga lepsze wyniki biznesowe.

Konsumenci oczekują innych treści w zależności od sektora

W kategorii żywności standardem są treści dostarczające informacji o produktach, działania promocyjne i konkursy, ale wciąż istnieje zapotrzebowanie na edukację, porady ekspertów czy warsztaty o żywieniu. Podobnie w kategorii farmacji, której rola ewoluuje z poprawy zdrowia czy leczenia schorzeń na utrzymanie dobrego stanu zdrowia i dbanie o siebie, szeroko pojęta edukacja na ten temat może być w tej kategorii wyróżnikiem. Jeśli jednak spojrzymy na kategorię mediów inspiracja i edukacja to już standard, natomiast Polacy oczekują rozwiązań ułatwiających korzystanie z mediów, w tym aplikacji.

Alicja Cybulska, Strategy Director w Havas Media Group komentuje: Tegoroczne badanie jest drugą falą wykonaną w Polsce. Wyraźnie widać, że Polscy konsumenci coraz bardziej wiedzą czego chcą i oczekują konkretnych działań ze strony marek, stają się zatem coraz dojrzalszymi konsumentami. Zdecydowanie widać rosnącą rolę korzyści osobistych w budowaniu brand equity marek, dobra jakość produktu już nie wystarcza aby wygrać udział w kategorii. Polacy chcą aby marka wyszła im naprzeciw, aby zrozumiała ich potrzeby. Realne ułatwienie życia jest najsilniejszą korzyścią budującą marki meaningful w Polsce.

Te wyniki dają nam ten sam rodzaj pobudki, który dostarczyliśmy już w 2008 roku, gdy wykazano, że większość ludzi nie obchodzi gdyby 74 proc. marek zniknęło. W 2017 roku widzimy dwa nowe fakty statystyczne: kluczową rolę contentu w tworzeniu wizerunku marek istotnych dla ludzi i słaba wciąż jakość treści nie odpowiadająca potrzebom ludzi. Dane są jasne, marki muszą szybko zacząć wykorzystywać potencjał jaki daje jakościowy content. W przeciwnym razie branża reklamowa będzie walczyć o przeżycie. W Havas Media Group już wykorzystujemy te dane i cenne insighty konsumenckie, aby lepiej służyć naszym klientom – powiedział Yannick Bolloré, CEO Havas Group.

Pierwsza, ekskluzywna prezentacja fragmentów badania miała miejsce podczas jubileuszowej, 10. edycji konferencji Havas Media Group Conference w listopadzie zeszłego roku.

Meaningful Brands 2017_1 (1)

Meaningful Brands 2017_2

Meaningful Brands 2017_3

Havas Media Group stawia na dane i 100% Programmatic

Posted on: Styczeń 12th, 2017 by admin

Sieć Havas Media stawia obecnie na dwa filary przyszłości branży komunikacyjnej, czyli programmatic i dane. Globalnie, Grupa rozpoczyna nowy rok z ponad 5000 talentów (spośród 20 000 pracowników) przeszkolonych w ramach autorskiego programu 100% Programmatic.

100% Programmatic to wewnętrzny program certyfikacji, który umożliwia wszystkim pracownikom wzmocnienie kompetencji w zakresie reklamy programatycznej. Uczestnictwo w programie – dzięki autorskiej platformie do kształcenia online o nazwie Havas University – daje biegłość zawodową (poprzez zdobywaną wiedzę), samodzielność (poprzez praktyczne działania) i narzędzia do osiągnięcia celu (poprzez autorskie narzędzia do analizy Havas).

Alfonso Rodes Vila, zastępca CEO Havas Group, prezes Havas Hiszpania oraz CEO Havas Media Group, wyjaśnia: Nasza wizja koncentruje się na przyszłości. Programmatic to nowa rzeczywistość i jakakolwiek jest nasza rola, to musimy zrozumieć odbiorcę, adresowalny kontent i spersonalizowane wiadomości. Media staną się przede wszystkim kodem zer i jedynek, a wiedza jak podejść do tych zakodowanych danych, wyróżni nas na tle branży.

– Programmatic to więcej niż media. Odzwierciedla całkowitą zmianę w naszej branży i ma również ogromne znaczenie dla kreatywności. Zawsze wykorzystywaliśmy dane dotyczące odbiorców i spersonalizowane wiadomości do tworzenia kreatywnych rozwiązań, a teraz, dzięki automatyzacji, możemy to zrobić na zupełnie nową skalę. Zrozumienie tego jest tak samo ważne w zespołach kreatywnych, jak i mediowych – dodaje Andrew Benett, Global CEO Havas Worldwide oraz Havas Creative Group.

Celine Merle-Beral, szefowa działu Human Resources w Havas Media Group, mówi: Program został stworzony przez pełen pasji zespół, który podzielił się swoją wiedzą, aby pomóc nam wysunąć się na prowadzenie w tej grze i zostać na pozycji lidera. Inwestycja ta jest częścią zaangażowania Havas w naszych ludzi, w ich rozwój, w naszą wspólną przyszłość.

– W naszej branży programmatic buying z roku na rok staje się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej, a wyniki i prognozy dotyczące USA działają na wyobraźnię: wzrost wartości kategorii z 24 proc. całych wydatków marketingowych online w 2013 r. do 63 proc. wartości w 2016 r. Upowszechnienie programmatic buyingu (także poza onlinem), ze swoimi głównymi filarami: automatyzacją, efektywnością, personalizacją niesie ze sobą możliwości, zagrożenia i wyzwania dla wydawców, marketerów i agencji mediowych. W niedługiej perspektywie programmatic może mieć także wpływ na zmianę profilu naszej pracy i usług. W Havas szkolimy zespół i przygotowujemy do pracy w erze Programmatic – w zeszłym roku w ramach Digital University przeprowadziliśmy bardzo intensywne szkolenie na kilku poziomach, które objęło wszystkich plannerów i osoby pracujące z klientami. W tym roku planujemy kolejne szkolenia, nawet dla pracowników administracyjnych, bo w perspektywie kilku lat większość biznesu w agencjach mediowych będzie się opierać o programmatic – mówi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group w Polsce.

W ramach programu 100% Programmatic pracownikom oferowane jest od 8 do 10 godzin kursów online z bogatym zapleczem kontentowym, czyli tekstami, filmami, wywiadami czy quizami i forami prezentującymi pracowników i partnerów technologicznych grupy Havas. Program szkolenia obejmuje trzy poziomy:

  • Podstawowy, dotyczący języka i pojęć wykorzystywanych w programmaticu, a także jego wpływu na kreację i media,
  • Zaawansowany, zawierający wiedzę na temat codziennego wykorzystania programmaticu wraz z przystosowanymi modułami w zależności od pozycji,
  • Elitarny, koncentrujący się na strategicznej wizji, programatycznych umiejętnościach przywódczych w budowaniu społeczności i rozwoju sieci.

Realny wpływ programu na pracowników został zbadany, a wyniki poproszonych o opinię w tej kwestii, były zdumiewające:

  • 96% uczestników czuje się pewniej mówiąc o programmaticu,
  • 97% uczestników uznało, że kurs przedstawił dla nich dużo większą wartość niż to, co można znaleźć w internecie,
  • 97% uczestników poleca to szkolenie swoim kolegom.

Program 100% Programmatic rozpoczął się od próby pilotażowej między majem a lipcem 2016 r. dla pracowników Havas Media Group w 15 krajach. Pierwszy etap programu miał miejsce we wrześniu zarówno dla pracowników działów kreatywnych, jak i mediowych w ponad 40 krajach. Kolejny etap rozpocznie się w lutym 2017 roku w celu poszerzenia zasięgu i efektów programu. Co ciekawe dostępne są również wersje partnerskie i klienckie programu w wersji podstawowej i zaawansowanej.

Arena Media zwycięża w przetargu Tikkurila

Posted on: Grudzień 22nd, 2016 by admin

Dom mediowy Arena Media, będący częścią Havas Media Group, zwyciężył w przetargu na obsługę mediową marek Tikkurila Polska SA. Współpraca rozpocznie się od 1 stycznia 2017 r. i obejmie kompleksowe planowanie i zakup mediów.

W wyniku wygranego przetargu wraz z początkiem roku dom mediowy Arena Media (Havas Media Group) będzie obsługiwać w zakresie zakupu mediów trzy marki z portfolio Tikkurila: Tikkurila, Beckers oraz Jedynka. Arena Media zajmie się całościowym planowaniem oraz zakupem kampanii w telewizji, kinie, radiu, prasie oraz na outdoorze. Współpraca obejmie również dodatkowe, niestandardowe działania.